Friday, April 22, 2011

SUJUDKU

sujudku hanya padaMu Ya Allah
berlindung dari segala
keburukan dunia akhirat dan di
jauhkan dari azab neraka
juga dekatkan segala kebaikan
dunia dan akhirat yang dapat
dihisabkan ke JannahMu
Ya Allah..
berikan aku kekuatan dan
kesabaran untuk aku terus
meniti hari hari kesempatanMu
selagi aku masih bernafas dan
bisa mengucapkan semua
kalimat kalimatMu
aku tidak berdaya melawan
segala ujianMu
dan aku tidak sanggup melawan
segala kesedihanku atas segala
kekhilafanku padaMu Ya Allah
aku tidak berdaya berhadapan
kemungkinan jika Engkau
memberi kekuatan dan
mengampuni
segala dosa dosaku
dan aku tidak berdaya menahan
sedihku jika dimasukkan
kedalam AzhabMu
Ampunkanlah segala dosa dosa
kedua ibu bapaku
dan orang yang ku sayangi dan
cintai
juga saudara saudaraku
dan sahabat sahabatku
biarlah kami bersama sama
bergandingan masuk ke
JannahMu Ya Allah
sesungguhnya kami tidak layak
ke SurgaMu
dan kami tidak sanggup juga ke
nerakaMu
berkati dan rahmatilah kami Ya
Allah.
Ya Allah! berikan segala
kemudahan untuk aku bernafas
limpahkan segala rezeki dan
berikan aku kekuatan untuk
meneruskan kehidupan ini
dengan
penuh kesabaran Ya Allah
Sesungguhnya tiada lain
tempatku meminta hanya
padaMu
dan Sesungguhnya hidup dan
matiku hanya untukMu
amin amin amin ya Rabbal
alamin. .

No comments:

Post a Comment

comment disini